Byagården

Byagården är Hindsby Allmogeförenings föreningshus beläget i Hindsby by i Sibbo. Hindsby ligger mellan Helsingfors och Borgå, c. 30 km från båda städernas centrum. Hindsby är känd för sin vackra natur. I Hindsby finns Sibbo Storskogs nationalpark. Från Byagården till nationalparkens gräns är det endast c. 200 meter.
Det finns två salar på Byagården. Om man använder båda salarna så kan man duka för c. 80 personer. I  den lilla salen kan man duka för c. 25 personer.
Köket är ett modernt kök med spis, två ugnar, mikrovågsugn och en snabb diskmaskin för professionellt bruk. Det finns tre normalstora kylskåp. Tallrikar, bestick och dricksglas finns det för c. 90 personer. Dessutom får man hyra vin- champagne-, konjak- och likörglas.
I källaren finns det ett brasrum med biljardbord. Där finns också en bastuavdelning med bastu för c. 10 personer, duschrum och omklädningsrum.
Det finns tre toaletter på Byagården, två i förstavåningen och en i källaren. Det finns tyvärr ingen inva-wc.
På sommaren finns det en danslava på Byagårdens bakgård. Det finns utemöbler för c. 40 personer. På gården finns också gungor och en rutschbana.

Byagården på kartan:

Karta